KvízPart
 
ranglista fórum kagylók levelező kedvencek kvízírás
  Eddigi játékok száma:
280 882 263
Elérhető kvízkérdések:
828 102
Online játékosok: 38
     

Játékszabály (nagykvízek)

Ha a játék működése közben zavart, hibát észlelsz, a belső levelezőben vagy a Fórumon oszd meg velünk!


A játék

Kvízjáték, ahol különböző témakörökben több ezer kérdés áll rendelkezésre. A program véletlenszerűen válogatja játékba a kérdéseket nehézségi foktól függetlenül. A kérdéseket adott idő alatt, egyenként kell megválaszolni úgy, hogy a felajánlott 4 lehetséges válasz közül ki kell választanod a helytállót. Egy játék során megadott számú kérdésre válaszolhatsz maximum, ez a kérdésszám témakörönként változhat. Témakörönként más lehet az is, hogy hány élet áll rendelkezésedre, amelyeket rossz válasz adása esetén elveszítesz. Plusz életeket is gyűjthetsz: ha 15 kérdésre zsinórban helyesen válaszolsz, akkor 1 plusz életet kapsz! Játék közben segítségeket is felhasználhatsz, amelyekért kagylóval kell fizetni. Ha minden kérdést megválaszoltál, vagy az utolsó életed is elveszítetted, a játéknak vége. Ha a játék végén maradt életed, azt pontra váltjuk.

A játék indítása
A KvízPart nyitóoldalán, az oldalmenüben felsorolt kvízkategóriák közül választhatod ki azt, amelyik érdekel, majd az adott kvízkategóriában alkategóriákba beosztva találod meg a játszható témaköröket. A témakör nyitólapján lévő "Játék indul" gombra kattintva már benne is vagy a játékban. Ha regisztrált játékos vagy, és játék előtt be is jelentkeztél, akkor eredményed a ranglistán is szerepelni fog. Ha nem vagy regisztrálva, vagy játék előtt nem jelentkezel be, akkor az eredményed nem kerül föl a ranglistára.

Idő
Egy kérdés megválaszolására 20 másodperc időd van. A rendelkezésre álló idő visszaszámlálása a kérdéshez tartozó kép letöltődése után indul. Minél gyorsabban választod ki a helyes választ, vagyis minél kevesebbet használsz fel az idődből, annál több pontot kapsz. Ha kifutsz az időből, akkor egy életet elveszítesz, de a játékot folytathatod, akár szünetet is tarthatsz, a játék megvár.

Életek
Témakörönként változhat, hogy hány élet áll rendelkezésedre, erről mindig az adott kvíz nyitóoldala igazít el. Ha rossz választ adsz, egy életet elveszítesz, de amíg életed van (és kérdés), addig játszhatsz. Ha az összes élet elveszett, a játéknak vége. Ha egymás után, zsinórban 15 kérdésre helyesen válaszolsz, akkor plusz életet kapsz! A zsinórban megadott helyes válaszokat a kép fölött megjelenő narancssárga pontok jelzik. Ha az összes kérdésre válaszoltál, és maradt életed is, akkor ezeket pontra váltjuk!

Pontozás
Egy kérdésre maximum 600 pont kapható. Minél gyorsabban válaszolsz, annál több pontot kapsz. Egy helyes válasz 400 pontot ér, a megmaradt idődre pedig tizedmásodpercenként 1 pontot kapsz.
Ha egymás után helyesen válaszolsz 5 kérdésre, akkor 1000 pontot kapsz.
Ha egymás után helyesen válaszolsz 10 kérdésre, akkor 2000 pontot kapsz.
Az összes kérdés megválaszolása után fennmaradt életeidet a következőképpen váltjuk pontra:

Minden megmaradt életed 3000 pontot ér. (2003. július 21. előtt 2500 pontot ért.)
Ha 100 százalékos teljesítményt nyújtottál az adott játékban,
akkor kapsz plusz 10000 pontot. Ezt a 10000 pontot csak azokban a témakörökben kapod meg, ahol legalább 50 kérdésre kell válaszolnod, és induláskor van 5 életed. Ahol ennél kevesebb a kérdések vagy az életeid száma a játék indulásakor, ott nem jár.

Segítségek
Segítséget a KvízPart fizetőeszközével, kagylóval vásárolhatsz. Egy játék során 3 db segítség áll rendelkezésre: 1 db "Játékostársak segítsége", 1 db "Felező" és 1 db "Óramegállítás". A segítségeket tetszés szerinti sorrendben lehet felhasználni. Egy felhasznált segítség 5 kagylóba kerül.

  • "Játékostársak segítsége"
    Ez a segítség a játékosok által egy kvíz adott kérdésére adott válaszlehetőségek választási gyakorisága szerinti eloszlását mutatja meg. Mindig a 4 válaszlehetőség közötti eloszlást mutatjuk meg. Ha a kérdésnél már a "Felező" felhasználása miatt csak 2 válaszlehetőségünk maradt, akkor is látszik az is, hogy a már elvett válaszokat mennyien nyomták meg.
    VIGYÁZAT! Nem mindig a helyes válasz az, amelyet a leggyakrabban nyomnak meg a játékosok!
    VIGYÁZAT! Ez a segítség valóban az adott válaszok alapján készül. Ezért új, frissen játékba került kérdéseknél lehetséges, hogy még nincsenek válaszstatisztikák, amelyek segíthetnének.
  • "Felező"
    Ennél a segítségnél a négy válaszlehetőség közül kettőt elveszünk, és csak a maradék kettő közül kell kiválasztani, hogy melyik a helyes válasz az adott kvízkérdésre. VIGYÁZAT! Ha egy kérdésre eleve csak két válaszlehetőség van (pl. igaz-hamis válaszok), akkor előfordulhat, hogy a négy válaszgombból a rossz választ és egy üreset vesz el a program, és így megkapjuk a helyes választ; DE az is előfordulhat, hogy a két üres választ veszi el a program, és így csak elpocsékoljuk a "Felezőt"!
  • "Óramegállítás"
    Ennél a segítségnél a válaszadásra megadott 20 másodperc alatt bármikor megállítható az óra, és akár 5 percig is állhat az idő, mialatt könyvből vagy internetes keresőn utána lehet nézni a helyes válasznak.

Tanulás
A Tanulás nevű kvízkategóriába tartozó kvízek az iskolai tananyagon alapulnak.
Ezekben a kvízekben nem számít az idő, csak annyira, hogy sikerült-e válaszolni, mielőtt az lejárt, vagy nem. Aki az idő lejárta előtt válaszol, az megkapja a kérdésre a maximális pontot (600 pont). Ezért az ilyen kvízekben előfordulnak egyforma eredmények. A ranglistákon az egyforma eredmények közül mindig a legújabb lesz legfölül.

Képek
Általában minden kérdéshez tartozik egy kép. Ez gyakran csak illusztráció, de néha segíti a válaszadást, máskor pedig a kérdés egyenesen a képre vonatkozik.

Ranglista
A témakörökhöz tartozó ranglisták havi ranglisták, azaz minden hónap elején új ranglista indul. Az "Ez évi ranglista" pedig a mindenkori legjobb 50 eredményt tartalmazó adott évre vonatkozó ranglista. Ezenkívül Abszolút lista és a játékosok legjobb eredményeit rögzítő táblák is elérhetőek.

Abszolút lista
Minden regisztrált játékos egyszer szerepel rajta. Minden játszott témakörben elért legjobb eredményét összesítjük ezen a listán. Minél több témakörben minél több pontot gyűjtött valaki, annál előkelőbb helyen szerepel az Abszolút listán.
Az Abszolút listának 2007. január 6-tól elérhető a napi, heti, havi és éves verziója is.
  • A nap játékosa az lesz, aki a napi Abszolút listát vezette előző nap, azaz aki a legtöbb pontot gyűjtötte az Abszolút listán előző nap.
    Jutalma 2 kagyló.
  • A hét játékosa az lesz, aki a heti Abszolút listát vezette előző héten, azaz aki a legtöbb pontot gyűjtötte az Abszolút listán előző héten. A hét fordulója vasárnapról hétfőre virradóra van.
    Jutalma 20 kagyló.
  • A hónap játékosa az lesz, aki a havi Abszolút listát vezette az előző naptári hónapban, azaz aki a legtöbb pontot gyűjtötte az Abszolút listán előző hónapban.
    Jutalma 100 kagyló.
  • Az év játékosa az lesz, aki az éves Abszolút listát vezette az előző naptári évben, azaz aki a legtöbb pontot gyűjtötte az Abszolút listán előző évben.
    Jutalma 1500 kagyló.
  • A pontgyűjtés az Abszolút lista napi, heti, havi és éves változataira 2007. január 6-án kezdődött. A korábban gyűjtött pontok itt nem számítanak.
  • Aki a teljes Abszolút listát vezette az előző napon az 10 kagylót kap. Minden nap, amíg ő vezeti a teljes Abszolút listát.


Kagylórabló bajnokság
Egy kagylórabló bajnokságban a játékmenet mindenben hasonlít a nagykvízekéhez, kivéve az alábbiakat:
  • A kagylórabló bajnokságban egy játék egy kagylóba kerül.
  • A játék célja, hogy egyetlen élettel minél több kérdésre adj helyes választ.
  • A nevező játékosok közül a bajnokságot az nyeri, aki egy játék során a legtöbb kérdésre helyesen válaszolt.
  • A bajnokság győztese, azaz aki a kagylórabló bajnokság végén a ranglista első helyén áll, megnyeri a Jackpotot.
  • Ha az első helyen holtverseny alakulna ki, akkor a győzetesek osztozkodnak a Jackpoton.
  • Egy-egy kagylórabló bajnokságban egy játékos maximum 100 játékot játszhat.
  • Egy-egy játékban egyetlen élet áll a játékos rendelkezésére.
  • A kagylórabló bajnokság meghatározott ideig tart. Azon megkezdett játékok eredményét, amelyek megadott időpont után érnek véget, nem értékeljük.
  • A kagylórabló bajnokságban az a játékos szerepel a ranglistán előrébb, aki több kérdésre válaszolt.
  • Egy-egy kagylórabló bajnokság kérdései általában új témakörökből származnak. Bár legjobb tudásuk szerint járnak el a kvízek szerkesztői, előfordulnak hibás kérdések vagy válaszok. Ilyen esetben reklamáció esetén a kérdést (vagy a válaszokat) javítjuk (vagy kivonjuk a játékból), de az eredmény nem módosul.
  • A KvízPart egy online játék. Működése nagyban függ a hálózat aktuális állapotától. Sőt előfordulhatnak kagylórabló bajnokság közben más természetű technikai problémák is. Az ezek miatti reklamációkat figyelembe vesszük, hogy a következő bajnokságban már ne fordulhassanak elő, de az aktuális bajnokság eredményét nem befolyásolják.


A játék tisztasága
A KvízPart minden felhasználójától elvárjuk, hogy az oldalon tiszta eszközökkel, a fair play szabályai szerint játsszon. A játékeredmények, ranglisták, tetszési indexek manipulálása, a szabályok kijátszása, a nyerési esélyek tisztességtelen módon való növelése, vagy az ezekre tett kísérlet nem megengedett. Ha ilyet tapasztalunk, a felhasználót figyelmeztetés nélkül töröljük az oldalról (ha több felhasználói névvel szerepel, súlyos esetben, az összeset).

Csalásnak számít:
  • ha valaki robotokat használ, szoftver, scriptek vagy egyéb automatizálást lehetővé tevő rendszer segítségével játszik;
  • ha felhasználók összejátszanak: a kvízek kérdéseit kicserélik egymással, vagy loginnevüket és jelszavukat átadva érnek el jó eredményeket egymás számára;
  • ha valaki több felhasználói név segítségével próbálja manipulálni a kvízek tetszési indexét,
  • ha valaki a kagylórabló bajnokságban az egy játékos számára maximált 100 játékot több felhasználói névvel játszva lépi túl,
  • ha valaki ugyanazt a kvízt több felhasználói néven is lejátszva, több néven gyűjt pontokat, a ranglistán több néven foglal helyet, illetve az ilyen gyakorlatból váltott kagylókat felhasználja.
Tilos csalni. A fent felsorolt eseményeket különböző módszerekkel képesek vagyunk felfedezni és felderíteni. (Ne bízz abban, hogy nem vesszük észre. Ne hozz minket olyan helyzetbe, hogy ki kelljen tiltanunk az oldalról.)

Családtagok
Mindazonáltal tisztában vagyunk azzal, hogy egy háztartásból több családtag is játszhat az oldalon. Ezért, miközben nem engedjük meg azonos felhasználó több néven való játékát, szeretnénk méltányolható megoldással szolgálni az azonos számítógépről vagy IP-címről játszó családtagok számára is. Ezért, ha egy háztartásból több személy játszik, először is, az egyik felhasználói névről a másikra való átjelentkezés között el kell telnie legalább 30 percnek; másodszor pedig, ésszerű határokon belül fogadjuk csak el az egy háztartásból érkező felhasználók számát. Köszönjük a megértést és együttműködést!

Jó játékot kívánunk!

 
 
    BELÉPÉS  
Regisztráció Elfelejtett jelszó

AJÁNLAT

    PARTI ZÓNA  
Nagykvízek
Gyorskvízek
PicClick
ORIGO játékok
    NAGYKVÍZEK  
Általános Általános
Magyarország Magyarország
Nagyvilág Nagyvilág
Sport Sport
Tanulás Tanulás
Technika Technika
Történelem Történelem
Irodalom Irodalom
Művészet Művészet
Nyelv Nyelv
Szabadidő Szabadidő
Társadalom Társadalom
Természet Természet
Zene Zene
    KVÍZKERESÉS  
Nagykvíz Gyorskvíz

AJÁNLAT

     
AJÁNLAT
Főoldal | Játékszabály | FAQ | Adatvédelem | Jogok | Írj nekünk! | Médiaajánlat
Copyright © 2001-2017. Origo Zrt. All Rights Reserved - Minden jog fenntartva